Ouders kunnen mij geheel vrijblijvend bellen om een hulpvraag voor hun kind aan mij voor te leggen. Als er tijdens dit gesprek een klik is en de hulpvraag “past” bij mij, dan stuur ik ouders een intake formulier toe. Mocht het zo zijn dat de hulpvraag niet aansluit bij het gebied waarin een kindercoach werkt, dan bespreken we dit.
Tijdens het intakegesprek nemen we samen het intake formulier door. Ik kom daarvoor graag naar u thuis. Zo kunnen we op een laagdrempelige manier kennismaken en de verwachtingen bespreken. Afhankelijk van de leeftijd van uw kind, of de hulpvraag, ontmoet ik ook uw zoon of dochter.
Soms is het nodig om een kind bijvoorbeeld in de klas te observeren. In samenspraak met de ouders en de leerkracht maken we een afspraak hiervoor.
Na dit gesprek maak ik een start met een plan van aanpak en bespreek ik dit telefonisch met u.
Hierna starten de coachsessies met uw kind bij mij thuis. Ik maak gebruik van allerlei vormen van spelmateriaal, ik kan gebruik maken van “living puppets” als het kind moeite heeft met het onder woorden brengen van emoties en ook Senna, onze golden Retriever, kan een toegevoegde waarde zijn in een coachsessie buiten.
Tijdens de coachsessies staan vertrouwen, veiligheid en respect centraal.
Ik communiceer open naar ouders en kinderen. Ik breng ouders met regelmaat op de hoogte van wat ik ontdek bij hun kind en zal ook terugkoppelen hoelang ik denk dat het traject gaat duren.
We sluiten altijd af met een eindevaluatie met ouder(s) en kind. Daarin geef ik samen met het kind aan wat het coachtraject heeft gebracht en vieren we het bereikte inzicht, vaardigheid of gevoel.